Inkluzija kao vrijednost koju naš vrtić promiče podrazumijeva proces u kojem se djeca sa teškoćama u razvoju odgajaju i obrazuju u okruženju sa svojim vršnjacima, to je proces stvaranja osjećaja pripadnosti grupi u kojoj dijete s teškoćama boravi.

 

Socijalna integracija djece s teškoćama u razvoju i njihovih vršnjaka koji nemaju teškoća daje mogućnost svoj djeci da uče, igraju se i žive zajedno, te da se razvijaju u osobe koje razumiju i poštuju jedni druge. Brojna istraživanja vjeruju da su socijalne interakcije s vršnjacima osnova za razvoj i socijalizaciju djeteta. Oni doprinose najvišim postignućima djeteta, te njegovom socijalnom i  mentalnom razvoju.

 

Neke od prednosti inkluzivnog obrazovanja

 

Koristi za dijete koje je započelo s inkluzijom

 

  • Ostvarivanje socijalnih interakcija odnosno druženje s vršnjacima
  • Uzori među vršnjacima za razvoj novih vještina i ponašanja
  • Aktivnosti na razini dobi djeteta u području gdje je manjkavost uočena
  • Razvoj samopoštovanja i samopouzdanja te stvaranje pozitivne slike o sebi kroz aktivnosti u vrtiću i društvene odnose

 

 

 

 

Koristi za vršnjake u skupini

 

  • Prilika za učenje o razlikama
  • Veće samopoštovanje zbog pomaganja drugima
  • Učenje novih socijalnih vještina i interakcije s djecom različitih sposobnosti
  • Osjetljivost prema potrebama drugih i bolje razumijevanje različitosti
  • Razvoj empatije te razvoj tolerancije

 

 

Koristi za roditelje djeteta uključenog u redovnu skupinu

 

  • Osjećaj da je njihovo dijete prihvaćeno
  • Znaju da njihovo dijete ima jednake uvijete za rast i razvoj kao i ostala djeca
  • Saznanje da dijete dobiva nove spoznaje
  • Prihvaćanje razlika
  • Informacije o djetetu u usporedbi s drugom djecom

 

 

Korist za roditelje vršnjaka

 

  • Spoznaja individualnih razlika među djecom i način kako pojedine obitelji žive, rade i uče sa svojom djecom
  • Otkrivanje novih putova i načina za međusobnom podrškom

 

 

Briga za dijete u inkluziji – odgojitelji – vrtić

 

  • Profesionalni razvoj / učenje novih vještina
  • Izazov, novi interes u radu
  • Stvoriti pozitivnu atmosferu
  • Omogućiti osjećaj sigurnosti
  • Omogućiti doživljaj uspjeha
  • Osigurati osjećaj prihvaćenosti i poštovanja
  • Pružiti priliku za svladavanje novih vještina i spoznaja

 

 

 

 

Tekst i fotografije: Blaženka Šimrak, edukacijski rehabilitator savjetnik