Kako je za pripremljenost predškolskog djeteta za uspješno savladavanje školskog programa poželjno iskustvo „javnog nastupa“, u programu predškole stvaramo i koristimo prigode za razvoj afiniteta prema scenskoj umjetnosti.
Kroz takav pristup, sadržaj i formu rada utječemo na razvijanje svih razvojnih zadaća, a posebno osobnu kreativnost i kreativno izražavanje djece te bogaćenje intelektualnog i kulturnog života.
Tako su predškolci iz programa predškole PŠ Šiljakovina nastupali na božićnoj priredbi u Domu kulture Galženica.
Pripremne aktivnosti odnosile su se na odabir vrlo individualnih uloga, uživljavanje u uloge, pamćenje teksta, razumijevanje onoga što dijete priča, usvajanje novih pojmova (scena, kulisa, dramatizacija, scenarij, scenarist, scenska glazba, režiser, inspicijent), uočavanje rime, pravilno govorno izražavanje, glasovnu svjesnost, prilagodbu glasa prema karakteru uloge; dubina glasa, viši ili niži tonovi, govor tijela, mimiku, geste, kretanje po pozornici, usklađivanje pokreta i govora, zadržavanje pažnje, međusobno usklađivanje i zajedničko djelovanje. Djeca su bila i aktivni sudionici u izradi kostima i cjelokupne scenografije.
Djeca su vrlo odgovorno odabrala i prihvatila uloge te smo tako, osim recitatorskog dijela, vrlo uspješno uprizorili „Malu božićnu igru“ što je bio vrlo dinamičan proces i živa interakcija.
Izražavanju osobitog glazbeno estetskog senzibiliteta pridonijeli su članovi VISa Nazaret, župe bl. Alojzija Stepinca, koji su pojedine činove u našem igrokazu popratili živom glazbom i božićnim pjesmama, na svoj upečatljiv način.
Upotreba mikrofona je malim genijalcima bio vrlo komičan element koji je izmamio osmijeh kod publike; naših roditelja, baka, djedova… Djeca su uživala u svakoj spontanoj reakciji publike.
Nakon božićne priredbe počastili smo se koncertnim nastupom VIS Nazaret, te smo tako zauzeli ulogu publike.

Svjesni smo koliko je djetetu za razvoj nužan pokret, a ples uz glazbu idealan je način da uz svoje vršnjake u društvu lakše savladavaju motoričke funkcije i osjećaj za ritam.
Veljaču smo započeli sudjelovanjem na velikogoričkom Malom fašniku. Predložak za nastup uzeli smo iz djeci dobro poznate bajke „Snjeguljica i sedam patuljaka“. Bajku smo izveli u formi mjuzikla tako da smo bitnije dijelove radnje uprizorili kroz ples i pokrete na pozornici.
Pripremne aktivnosti uključivale su pričanje priče uz naglašavanje važnih trenutaka, igre uživljavanja u likove i događaje vezane uz bajku, odabir glazbe, spajanje pokreta i glazbe na sceni, uvježbavanje kako pokretom dočarati karakter uloge i njezine emocije, planiranje i kreiranje radnje mjuzikla po fazama, uvježbavanje kretanja na sceni, ovladavanje prostornim i vremenskim odnosima, izrada dijelova kostima.
Djeca su vrlo brzo svladala i zavoljela korake i kretnje, a kao pravi glumci uživali su u kostimiranju i šminkanju.
Sve je bilo podložno promjenama ali smo zadržali bit poruke, poantu priču. Po dječjim reakcijama zaključujemo da je i fašnički nastup nezaboravan doživljaj (jednim dijelom i zbog krafni  ).
Kako se ne bi gušila kreativnost i izgradnja osobnosti djeteta nastojala sam da igra i aktivnosti vezane uz kreiranje božićne priredbe i fašničkog nastupa teku spontano.
„Gledanjem i samostalnim stvaranjem, riječima, gestama, ritmovima i pokretima svih vrsta pobuđuju se osjećaji za život“ R. Steiner

 

Fotografije; roditelji djece, VG foto, portal VG danas
Tekst pripremila Ivana Lukinić, odgojitelj.

 

Galerija fotografija